Skoči na vsebino

Virtual Endurance Championship


57X

Recommended Posts

Virtual Endurance Championship (VEC) je uradno rFactor2 virtualno prvenstvo v endurance dirkanju. Tekmovanje organizira portal simracing.club (SRC).
Poleg omenjenega VEC, portal organizira tudi Virtual Le Mans Series (VLMS), kjer potekajo krajše, 4h dolge dirke. Z letošnjo sezono pa imata tekmovanji povsem ločen koledar dirk.
Enkrat letno se izvede tudi special event, kot npr. 24h Bathurst, Indy 500, 24h Nordschleife ipd. kultne dirke iz resničnega življenja.
Vstop v tekmovalni del je možen izključno s potrjeno licenco.
Licenco tekmovalec pridobi z udeležbo na Sim Racing Club Academy (SRCA) tekmovanju, kjer mora vodstvu tekmovanja (live race director - Matej Lakota, naše gore list, sicer pa starosta slovenske simracing scene) v dveh dirkah dokazati, da pozna osnove dirkanja, da je na stezi konstanen, korekten, nekonflikten, da se primerno odzove na incidente na stezi. Hitrost, če ne gre res za očitno odstopanje, nima večjega pomena za uspešno opravljen test.
Predpogoj pa je seveda poznavanje in raba internega pravilnika.
Po uspešno opravljeni akademiji, uporabnik pridobi "SRC licence 4", ki mu omogoča nastop v obeh tekmovanjih, vendar mora biti del nekega moštva. Drivers market poteka tudi na Discord kanalu.
Z novim moštvom se je potrebno prijaviti pred začetkom sezone, včasih pa organizator naredi izjemo in kakšno moštvo spusti v tekmovanje tudi med sezono. Že obstoječemu moštvu pa se posameznik lahko priključi kadarkoli med sezono. Moštvo ima na voljo 6 "potez" menjave/dodajanja članov.
Ko si tekmovalec zagotovi sedež v moštvu, mora plačati še prijavnino. Sezona v VEC stane €20, v VLMS €10, v obeh skupaj pa €25. SRC Academy je brezplačen.
Pogled v zgodovino tekmovanja, pove, da gre za tradicijo pod vodstvom izkušenih mačkov. Lastnik in alfa&omega portala, Jimmi Allison, je verjetno največji garač med vsemi admini v simracingu. Po novem tudi competition Manager pri Studio 397.

Quote

We started with innovation and passion
Back in 2008 the VEC name was not born yet. CMS and VOR merged their 2 endurance series into one – calling it ERL (Endurance Racing League). Back then we used rFactor (1) and our own version of the ILMS mod, which then became VLMS mod. We used rFactor (1) up to (and including) Season 5.
A small break, let us into a shoter Season 6, which were the first in rFactor 2, a short and relativly small season let us into switching to URD´s PX and EGT mod for Season 7.
Season 7 had 63 teams signed up, where we used PreQ to determine grid.
Season 8 was the first season we used multiple servers, merging standings into one championship – 89 teams. We still were using the URD mod, with our own changes.
We now was known as the official rFactor 2 endurance league.
URD mod was slighty updated – Season 9 yet again saw over 80 teams sign up, where we split teams into divisions with their very own championship.
Final season with URD mod – season 10 set yet another record in sign ups, with more than 120 teams. We had to split teams into 3 divisions, we were now sure we had the right formula.
Season 11 – now was a time for a switch. With rFactor 2 releasing their Endurance Pack, we followed and this is what is being used for S11. With more than 140 teams in 3 classes signing up – we were now having 4 divisions!

Naval na portal je res nepričakovano velik. Prijave za letošnje VLMS prvenstvo, ki ima samo eno divizijo (cca. 40 teamov), so bile polne v pičlih 45 minutah.
V VEC prvenstvo je bilo na dan odprtja prijav, v 3,5h prijavljeno cca 130 ekip - preko 500 (resnih) voznikov. Upada udeležbe je zelo malo. Celo obratno, pred zadnjimi tremi klasikami se pojavi še dodatno število ekip.
Nekaj uporabnikov dirka tudi v resničnem svetu. Najbolj "znan" med njimi je verjetno Dennis Lind, ki letos skupaj s hrvatom Kodrićem vozi v prvenstvu Blancpain Asia, za moštvo FFF Racing Team by ACM. Fanta sta v igri za krono. Dennis je sicer tudi bratranec Kevina Magnussena in šef ekipe HYDR esport, za katero v VEC prvenstvu vozi tudi Terzić.

Troyan Donut Automotive

V tem sklopu bom skušal strniti naša spoznanja, doživetja in spremembe, ki smo jih doživeli ob migraciji iz Assetto Corsa na rFactor 2, pa tudi ob vstopu v moštveno multiclass endurance tekomvanje. Za vse tri člane je bilo torej vseskupaj povsem nova izkušnja.
Tekmovanje smo začeli v VLMS seriji, kjer smo po odličnem (5. mesto) debiju v Inidianapolisu, že na drugi dirki v japonskem Fujiju, doživeli prvo bridko izkušnjo, kjer smo odstopili - blown engine :D To je bila tudi prva dirka, kjer smo vozil v temi, z močnimi nalivi dežja - takrat še v DX9 načinu. Priceless!!
V Istanbulu smo nato odpeljali malce bolj rezervirano in dosegli cilj top 10 - osvojili smo točke. Sledil je nov debakl v Suzuki, kjer smo po moji nerodnosti in napačni uporabi prog. opreme za telemetrijo, morali odstopiti, ker sem vozil s 20fps-ji 👊
Interlagos je prinesel prve napake na stezi, saj smo povzročili prvo nesrečo in iz igre vrgli prvega LMP-ja ;) Na srečo nam stari znanci iz Speedymite racing niso prav nič zamerili, tako, da smo se takrat izognili kazni.
Nekje v tem obodbju smo se tudi začeli zavedati v kaj smo se spustili. Namreč, boljša moštva so lani, zaradi identičnega koledarja, izrabljala krajše 4h VLMS dirke, za trening tekme VEC prvenstva. Zamik med obema dirkama je bil samo en teden, torej idealno. Takrat smo tudi že vedeli, da smo trije preveč za tako kratke dirke. Hard gume namreč brez problema zdržijo dve uri dirkanja in posledično nam je bil en driver swap več - bolj v nadlogo, kot korist.
Hitro smo se strinjali, da nima smisla vlagati časa v trening in potem odpeljati 1h oz v najboljšem primeru 2h stint. Ker je Jimmi med sezono zaradi kršenja pravil, odpihnil dve ekipi iz VEC, sem zavohal priložnost in vprašal po možnosti, da poleg VLMS odvozimo tud zadnje tri dirke v VEC prvenstvu. Očitnomo smo se izkazali za zaupanja vredno moštvo, saj nam je Jimmi brez kompliciranja odprl vrata v VEC Division 3.
V moštvu je zavladala evforija, saj smo vedeli, da nas čakajo 3 nore dirke, 3 klasike: 8h Silverstona, 12h Sebringa in 24h Le Mansa. Vstop v VEC je bil namreč načrtovan šele za naslednjo - letošnjo sezono.
Ker smo bili "s setupi pokriti", smo se lahko v večini fokusirali na endurance treninge, v vseh mogočih pogojih. Pred nami je bil namreč Silverstone, kjer se je že na treningih videlo, da bo vsake toliko časa "kaj priletelo" z neba. Tudi tedenska napoved pred dirko je jasno nakazovala spremenljive vremenske razmere.
Po videnem, prebranem in doživetem, lahko ocenim, da simracerji nismo ravno ljubitelji dežja na dirki, čeprav si ga po večini vsi želimo, kot del igre. Tudi sam spadam med tiste, ki bolj uživamo na suhi podlagi.
Vendar, če se na treningih vsake pol ure pojavi rahel dež za 15min in je vremenska napoved za cel teden enaka, potem ni druge opcije, kot ugriznit v to kislo jabolko, ker na dirki ne bo nič drugače, kvečjemu težje.
Imel sem nekaj informacij o obnašanju hard gum na dežni podlagi, saj je Terzić eno dirko nazaj, v Interlagosu osmešil cel GT grid v VEC Division 1, ko je edini vztrajal na dežju, 5-6 krogov z gumami za suho podlago, potem pa je dež prenehal. Js sm mu poslal buldoge iz štepanca na dom, da so ga zvezali in je moral vse povedat, kako in kaj, kolk časa ja, kdaj ne več itd.
Na treningu so se informacije potrdile za avtentične in spet sem poslal bule, da so ga odvezal..

Ne tej dirki sem bil na vrsti za kvalifikacije jaz, kar je pomenilo, da bom tudi začel dirko. Kalifikacije so se začele v rahlem dežju, ki je po nekaj minutah ponehal in videlo se je, da bo proti koncu Q že nekaj suhe linije. Po nekaj postavljenih časih na gumah za dež, sem se odlčil za soft. Previdno prva dva kroga, da se divgneta tlak in temperatura v pnevmatikah, potem pa na polno v zadnji hotlap. Po odličnem prvem sektorju, so se mi zatresla kolena in krog je šel po zlu.
Na LMP kvalifikacijah je potem zopet deževalo in steza je bila na 5min ogrevanju pred dirko, povsem mokra, na nebu pa se je jasnilo.
Takoj mi je bilo jasno, da če želimo dobro dirko, bom moral tvegat. Steza je bila na za nekaj % premokra za hard gume. Vedel sem, da bo večina na wet, nisem si pa mislil, da bomo edini na hard gumah.
Malenkost nam je zmanjkalo, da bi pripravili senzacijo sezone. Več pa v race reportu iz SRC:VECS10R6rep.thumb.jpg.bf37265cfd9b579641b6913b0b64b33c.jpg

12h Sebringa sva z Grebencem odpeljala sama. Meni najljubša dirka koledarja. Enkratna izkušnja, začinjena s sicer kratkim, a močnim nalivom ob pol štirih zjutraj, po 10,5h dirkanja v polmraku/temi. Kakšne tri ure po dirki, še nisem bil zmožen zaspat.
Še report:
VECS10R7rep.thumb.jpg.1f87d31473d18a9ba3c573cc18f4d90b.jpg

Le Mans je seveda pomenil zopet nekaj čisto novega. Že same priprave so bile precej bolj obsežne in naporne, kot za preostale dirke. Imeli smo kar nekaj težav s postavitvijo urnika voženj, saj nismo bili vsi trije na voljo vseh 24h.
Nekako smo skombinirali vse skupaj tako, da je vsak imel vsaj 1x 6h počitka skupaj - za spanje. Že po nekaj stintih, mi je postalo jasno, da smo se malenkost zakalkulirali.
Stint je trajal cca 5 min manj od načrtovanega, kar je nakazovalo, da se nam bo razpored podrl sredi noči. Z Gašperjem sva še malo eksperimentirala in odpeljala vsak po 3h stint, a sva ugotovila, da smo kondicijsko premalo natrenirani. Predvsem naš možgani. Malo smo improvizirali levo desno z urnikom in uspeli najti optimalno rešitev, glede na dane okoliščine.
Začel smo perfektno, potem sem ga js po treh urah mal zaštrikal z nekimi stop/go kaznimi in smo mal padli na lestvici, a imeli smo zalogo enega postanka do konca dirke.
Sledil je juriš proti podiumu. Z Božotom sva uspela znižati porabo goriva toliko, da smo delali po en krog, ali celo dva več, v primerjavi z večino konkurence. S konstantno vožnjo sva zagotavljala relativno nizke razlike v časih krogov, obenem pa nabirala bonus kroge, stint za stintom.
Po dvanjastih urah dirkanja je bil vrstni red takle:
lemans12h.thumb.jpg.34c73aad8525b74b328cd91d00f2fe78.jpg

Nato pa smo doživeli Le Mans v vsej njegovi veličini in mogočni krvoločnosti, čemur se ognejo le redki. Noč je naredila svojo selekcijo in neizkušenost je z veseljem sprejela ponujeno priložnost za napake. Dirko smo končali na 6. mestu, resnično veseli, da smo našo Corvetto pripeljali do cilja.
Race report:
VECS10R8rep.thumb.jpg.af91f4e15f061eeaeaaf9534aefabfb7.jpg

Takole je izgledala naša Corvette "Sugababe" C7R
Troyan_C7R_VLMS_S2.thumb.jpg.c2a52054bd2bdc3a15baa8b6e5adb3a0.jpg
Troyan_C7R_VLMS_S2_1.thumb.jpg.9e2da0410beac3d15ed950d321359004.jpg
Troyan_C7R_VLMS_S2_2.thumb.jpg.327ce634a769d35bed25b9f204a9705d.jpg

V prvenstvu VLMS smo v GT klasi zasedli končno 11. mesto od 17. V VEC pa zaradi kasnejšega vstopa niti nismo preveč seštevali točk, sem pa na koncu sezone izračunal, da smo bili v zadnjih treh dirkah, po številu osvojenih točk, na 4. mestu. 
Skozi celotno sezono smo se naučili marsikaj o endurance dirkanju, pa tudi splošno o rFactor2. Slednji sicer ponuja edinstveno endurance izkušnjo, ki je trenutno ne more ponuditi nobena druga platforma, ima pa kar nekaj težav in pomankljivosti.
Zaenkrat so najbolj moteči problemi pri driver swap-ih, ko namesto dirkača, ki bi moral biti na vrsti za dirkanje, kontrolo dirkalnika prevzame AI, ki potem običajno razbije avto na pitlanu, kar pomeni najmanj popravilo, ko ekipi uspe povrnit kontrolo nad avtom. Sila komična zadeva, če se ne zgodi ravno tvojemu teamu haha :D
Ta bug je sicer redek, ampak se še pojavi od časa do časa pri kakšni posamezni ekipi. Nam se v 11 dirkah, kjer smo opravili preko 50 swapov, ni prikradel nikoli.
Na zadnji predsezonski testni dirki, se je pokazalo še nekaj novih težav, ki jih pri Studio 397 budno spremljajo, saj v ligi nastopa tudi njihov šef Marcel Offermans, tako, da mu sodelavci težko kaj prikrijejo ;)

Prve stvari, ki so bile za nas nove, so bile real road podlaga, postanki v boksih, nadzor temperature motorja in zavor, glede na zunanjo temperaturo. Pa potem kmalu tudi dirkanje v temi in dežju. To prinese s seboj povsem nove dimenzije, taktičnega pristopa do vzdržljivostnega dirkanja.
Kmalu smo tudi ugotovili, da ni treba biti najhitrjši na posamezni krog, pa se vseeno lahko boriš za vidna mesta oz točke, celo za zmago.
Novo je bilo tudi stalno spremljanje resnične vremeske napovedi, saj server pridobiva dejanske vremenske podatke iz lokalne meteorološke postaje (količina dežja in temperatura ozračja). Včasih smo molili, da se ne bi vlilo, spet drugič sem komaj čakal naliv.. in dočakal - Sebring :) 
Za nadzor nad stanjem avta in aktualnim voznikom smo začeli uporabljati remote telemetrijo, tako, da smo na "pit-wallu" v vsakem trenutku vedeli in videli vse podatke, ki smo jih potrebovali za nadzor nad potekom dirke. S tem smo razbremenili dikača v avtu, kot posrednika pri prenosu teh podatkov, kar izdatno vpliva na fokus, konstanto in varnost.
Božo zadevo stalno nadgrajuje, Tole je neka stara verzija iz Interlagosa. V browserju izgleda nekako takole:
TDATelemetry.thumb.png.8d76da45d9aa2ee523d239efc3db3060.png
Po analizah sem ugotovil, da smo kar nekaj napak storili v prvih šestih krogih po postanku (tlak gum izredno vpliva na stabilnost dirkalnika), daleč največji odstotek napak pa smo storili v krogu pred postankom v boksih, ko pade koncentracija ter stečejo priprave na postanek in blebetanje v team radio :D
Takoimenovani traffic managment je seveda še ena zanimiva dodatna veščina, ki jo je potrebno osvojiti in ovladati za uspešen zaključek dirke. Na srečo imamo live race directorje, ki skrbijo za red, če si lmp-ji jemljejo preveč pravice pri prehitevanju GT dirkalnikov. V Indianapolisu je naš direktor grozil z rdečimi zastavami in izključitvio iz prvenstva, če se ne bodo umirili. Dirko smo odvozili, a sankcije za agresivneže so bile neizbežne.
Že na naslednji dirki je bila seveda slika povsem drugačna. Nasploh je portal voden zelo striktno. Forum je pregleden, brez odvečnih vsebin. Folk zelo skuliran, vsi vedo, da Jimmi obvlada svoj posel in ni nekih dolgih debat/polemik. Težko je temu človeku karkoli pametovat, ker je že vse 10x pretuhtal, preden si ti šele idejo dobil v bučo.
Na tem mestu vabim vse, ki vas zadeva mogoče zanima, pa ne veste, če je to sploh prava stvar za vas, da opravite licenco na SRC Academy in se nam kot rezervni dirkač mogoče pridružite na kakšni dirki. Z veseljem bomo odstopili kakšen stint.
Še bolj bi bili veseli, če se malo zmigate in naberete ekipo treh dirkačev in se nam v obliki konkurence pridružite z lastnim moštvom.

 

Uredil - 57X
  • Upvote 5
  • Like 3
Link to post
  • Odgovori 37
  • Created
  • Zadnji odgovor

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Virtual Endurance Championship (VEC) je uradno rFactor2 virtualno prvenstvo v endurance dirkanju. Tekmovanje organizira portal simracing.club (SRC). Poleg omenjenega VEC, portal organizira tudi Virt

Dež? Ne!! Tudi tokrat smo ostali na suhem  Malce smo morali počakati s poročilom iz dirke, saj so imeli direktorji dirk v 3. in 4. diviziji kar nekaj dela s prekrškarji in so razglasitve kazni prišle

No, pa smo se naspali V času, ko nastaja spodnji zapis, mineva ravno teden dni od konca dirke v Le Mansu. Natančneje, ura je 12:00, mi pa vstopamo v zadnjo osmino dirke. Na kocki je več kot le ko

Posted Images

Letos bomo zaradi časovnih omejitev nastopali le v prvenstvu VEC. Čakajo nas naslednje preizkušnje:
VEC11sch.jpg.ae4df871af3a4a9bbe165801b8466b2c.jpg

Jimmi nas je na podlagi podatkov telemetrije in poročil o incidentih iz prejšne sezone, letos uvrstil v divizijo 2.
To umestitev smo potem morali potrditi na 4h dolgi predsezonski testni dirki, kjer sva z Gašperjem rutinirano obdržala ekipo v diviziji 2. Bomo pa letos težko osvajali točke, konkurenca je res huda.
Lahko se nam zgodi tudi degradacija v Divizijo 3, če bomo preslabi. Vendar se to dogaja redko.

Pa še letošnje orožje:

 #161 Porsche 911 RSR

41257807_2155360411202468_6887694604255100928_o.thumb.jpg.eb370d54fe1e324eb005ebfcff4f5e43.jpg
41268449_2155360444535798_2302312417247363072_o.thumb.jpg.5611e062e4233ee8869e002485929a51.jpg
41329203_2155360457869130_2836039370237018112_o.thumb.jpg.f88a362446493822d34ed60c68f0157d.jpg

sebringsun3.JPG

  • Upvote 3
  • Like 3
Link to post
  • 2 weeks later...

Tako, pa se počasi začenja zares tudi pri nas. Čaka nas prva dirka sezone. Verjetno slabih 9h dirkanja, če bo dež, pa še več. 1000 milj Indianapolisa je tretja najdaljša dirka sezone. Izredno zahtevna konfiguracija za multiclass dirkanje terja maksimalno koncentracijo skozi celoten krog, saj je tudi na delu ovala, ki sicer velja za ravninskega, potrebno izredno paziti, saj so ograde zelo blizu. Z Božotom sva tokrat sama, vseeno pa bova imela nekaj slovenske družbe tudi v drugi divizijah.

Divizija 1
LMP2: Alen Terzić in Jernej Simončič
LMP3: Luka Berk
D1.jpg.a79807b02b9a0501e78ed0cacff48261.jpg

Divizija 1 ima livestream TV prenos s komentatorji, intervjuji itd.

Divizija 2
GTE: Troyan Donut Automotive
D2.jpg.2ebbd395d10f07a1b3d9a8a36ea1eddd.jpg

Divizija 2 ima livestream le skozi oči ekipe SimRacing Poland Team. Za ta stream ne vem kakšen bo. Verjetno brez komentatorja. Vsekakor pa se naju ne njem verjetno ne bo videlo prav veliko.

https://www.youtube.com/watch?v=HK_KQbl4itk&feature=player_embedded&app=desktop

Divizija 4
GTE: DriveGameSeat Racing Team (Tilen Horvat le v vlogi Team managerja)
D4.jpg.6b275b080083fe7b7ee61ab98ef63465.jpg

Štart dirke ob 17h.

Uredil - 57X
Link to post
  • 3 weeks later...

Prva dirka je za nami. Za našo ekipo ne prav posrečena predstava. Preveč napak, povsem zgrešena izbira setupa, premalo treninga in spanca, dva nepotrebna kreša nasprotnikov v naš avto, preko 7min popravil. Enostavno nič ni šlo po načrtih tisto soboto :)
Sva pa prišla z Božotom do cilja, kar tudi šteje. Še bolj bi štelo, če bi ga še ena ekipa pobiksala in bi ujela P10 ter s tem tako željeno točko. Zaradi tehničnih zapletov tokrat žal ne morem z replayi prikazat kaj vse se nam zgodi na taki dirki in kako hitro greš "from hero to zero". Js sm npr uspel zaspinat Porša globoko v ovalu ;) :D Sam po drink sm se stegnu in ..ups here we go 🙈

Results & Standings
S11R01Results.thumb.jpg.fa66560dd19d106b61186d0ad22a357f.jpg

S11R01Standings.thumb.jpg.111fcf2d81b02a0ed5a72084a4212289.jpg

Takole pa izgleda poročilo komisarjev dirke, ki preučujejo naše morebitne prijave incidentov. Divizija 2 je bila pohvaljena, kot najbolj clean dirka. Bravo naši 👊 Poročila ostalih divizij so občutno daljša, izrečenih kazni je ogromno.
S11R01Stewards.thumb.jpg.fca25f2c02cf1b86d475eca4f28761c7.jpg

Naslednja dirka nas čaka že prihodnji vikend. 6h of NOLA. Luisiana je tehnično kar zahtevna, relativno ozka proga. Še večji problem je, ker na njej nimamo nikakršnih izkušenj v multiclass dirkanju. Pričakujem kar nekaj težav ob prehitevanjih med različnimi klasami. Ker po hitrosti sodimo na rep divizije, bo tudi tokrat ključno držati konstantne čase in pa avto na črni podlagi :D

Link to post
  • 2 weeks later...

Garaže smo pospravili, pometli po tleh, zaklenili in z nasmehom vrgli ključ v kanalizacijo. Avto je že na letalu. Smer - Brazilija :)

Zelo dobra dirka je za nami. Tokrat smo izbrali zelo agresivno taktiko, s točno 1h dolgimi stinti na soft gumah in menjavo le-teh pri vsakem postanku. V indianapolisu smo vozili hard gume, 2 x 1h stint in potem menjava. Sicer pa zelo čista dirka, brez zapletov - torej spet ne bo nobenih kazni :) zopet so se nam pred postanki/driver swapi dogajale (manjše) napake, ki jih bo treba v naslednjih dirkah še odpravit. Spodaj prilagam rezultat, race report in nekaj zanimive statistike. Na overall standings pa bo potrebno še malo počakati. Mogoče še kakšno mesto pridobimo.
S11R02Results.thumb.jpg.32e0e6ea67d241b9e89cc9ab4db2d09e.jpg

S11R02Report.thumb.jpg.a504c600fe1845f4a5ed4cf9b0c952a6.jpg

Nismo bili ravno najhitrejši na dirki hehe..
S11R02fstlaps.thumb.jpg.28503950dd1891acab8ccfed134129d7.jpg

..ampak nima veze, rezultat se naredi s preudarno, konstantno vožnjo ;)
S11R02avgdev.thumb.jpg.049162685f2373ad0ab39f9757cd28e8.jpg
 Čeprav je navedeno samo moje ime, je to povprečje vseh treh - jaz sem pač končal dirko in zato statistika zavede moje ime. Naš najhitrejši krog (1:31.771) je v 42. korgu sicer postavil Božo)

  • Upvote 4
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post

Najprej opravičilo in popravek. Najhitrejši krog je na dirki v Louisiani seveda dopeljal Mr. Grebenc. Za vso morebitno nastalo čustveno škodo in prizadetost se iskreno opravičujem :D

Pa še uradna skupna razvrstitev po 2 dirkah:

S11R02Standings.thumb.jpg.6d9b64a14f113bb516fcaf8b84b9afe8.jpg

now, get a cup of pop-corn :D
Po kocu dirke je vodstvo tekmovanja obvestilo uporabnike, da je na dirki zasledilo nenavadne dogodke in da smo očitno odkrili now bug v rF2 :) Nadalje se je izkazalo, da bi lahko šlo tudi za zavedno izkoriščanje tega bug-a s strani nekaterih ekip (bug exploiting) in seveda neprijave bug-a vodstvu tekmovanja oz razvijalcem. Seveda je stvar v trenutku eskalirala v vsesplošno medobtoževanje in kazanje s prstom na nekatere ekipe, vodstvo tekmovanja, Studio 397 itd.
Zakaj gre? Nekaj ekip je na testiranjih ugotovilo, da imajo pri triple stintu gum (3h dolg stint z enim kompletom gum), v zadnjem stintu neverjetno hitre čase za tako obrabljene gume. Zelo hitro so verjetno ugotovili tudi, da se to zgodi le v primeru, da pred tretjim stintom opravijo driver swap (in seveda ne menjajo gum, s čimer pridobijo cca 35s v primerjavi z ekipo, ki menja gume)

Nadaljni testi so pokazali v čem je hec. Pri driver swapu se podatki o obrabi gum napačno prenesejo na novega voznika, če ekipa med postankom ne menja gum. Mehanska obraba, ki jo uporabnik, izraženo v %, vidi v HUD-u, se prenese pravilno, termična deformacija pa se resetira - morala pa bi ostati ista. Termična deformacija naj bi sicer igrala bolj ključno vlogo od mehanske. To pomeni, da lahko ekipa v tretjem stintu še vedno dela relativno zdrave čase.
Sila neprijetna zadeva, a vodstvo tekmovanja je odlično odreagiralo. Za par dni so zaklenili temo in nadaljne pogovore omejili na managerski del foruma, kjer so/smo lahko vodje ekip v miru spremljali dogajanje. Po nekaj dneh analize obeh dirk, so ugotovili, da so bug (zelo verjetno zavedno) izrabljale 2-3 ekipe (od +120). Še nekaj ekip je bilo deležnih nefer prednosti, pa verjetno tega niso niti vedeli, a so bili vseeno deležni sankcij, saj je težko dokazati resnični namen ekipe, če se je to zgodilo 1x ali 2x na dirki, saj bi lahko šlo povsem za taktično delovanje. Nekatere ekipe imajo po 5 voznikov in posledično morajo opraviti več menjav voznikov, triple stint hard gum pa pri boljših ekipah ni nič nenavadnega.
Sankcije: Vsaki ekipi, ki ji je bilo dokazano, da je pridobila čas na nedovoljen način (zavedno ali nezavedno), je vodstvo dodelilo pribitek 1 kroga. Torej, če je ekipa izrabila bug 1x, dobijo 1 krog pribitka, 2x = 2 korga itd. itd. Vse ekipe so brez pardona sprejele kazen, nekateri so se tudi opravičili. Vodstvo je v pravilnik dodalo nov člen, ki določa, da se ekipa, ki ne prijavi morebitnega neznanega buga in se s tem okoristi, diskvalificira iz prvenstva.

Osebno se s situacijo nisem kaj dosti obremenjeval. Se mi pa zdi svinjsko nesramno s strani teh uporabnikov do razvijalcev, torej do Studio397. Lahko bi vsaj njih obvestilti o bug-u. Napaka je sedaj seveda javljena in se odpravlja. Kako dolgo bo trajalo, da se napaka odpravi zaenkrat ni jasno. Je pa še nekaj nepravilnosti iz naslova prenosa podatkov od voznika do voznika v primeru driver swapa, tako, da vprašanje če bo to hitro rešljiv problem. Lige bodo ta problem sicer z lahkoto rešile s parimi členi v pravilniku, tako, da tekmovanja niso ogrožena.

Uredil - 57X
Link to post

Huda, skoraj tako kot tista v iRacingu ko je vsaka ekip dobila random vreme ,čeprav so vsi bili na istem serverju :D

Edino kar mi ni jasno je, zakaj bi spreminjal pravila zaradi tega? Zdaj ko vsi vedo za bug, bi ga lahko samo vsi izkoriščal, dokler se ne odpravi.

 

Link to post

Resne lige si verjetno ne bodo privočile bug exploitinga. Tudi iz uporabnikovega vidika gre za totalni nesmisel, ker si vsi želimo čimboljši približek realnosti. Že sam bug je fiasco, kaj šele, da bi tako tekmovali..
Bo treba pač ob driver swapu obvezno menjat gume, kar pa je itak logično, sploh če vozimo na soft gumah, ki ne zdržijo dlje od 1h. Na hard gumah  se seveda stvar spremeni. Dvomim, da bo sploh kdo imel interes triple stintat Hard gume. Če pa že, pa bo moral to pač oddelati en sam voznik.

Link to post
  • 4 weeks later...

Da se spet malo dolgoprogaši javimo..

V soboto je bila v VEC na sporedu 3. dirka sezone in hkrati zadnja dirka koledarskega leta. Trojanci smo si za uvod v praznični december privozili 8. mesto in nove 4 točke. Kar spodbuden rezultat, čeprav ambicije počasi rastejo, saj smo bili tudi tokrat blizu blizu 6. mestu, a smo zopet imeli malenkost smole in v enem izmed dveh incidentov na dirki (tokrat oba v mojem stintu) poškodovali avto, izgubili cca 15-20 sec in izgubili eno mesto. Za oba incidenta smo oddali report, saj je tokrat šlo za konkretno izgubo mest.

Rezultati:
S11R03Results.thumb.jpg.ca51a6313e1f926eafd568ddd95beaa5.jpg

Race report:
S11R03Report.thumb.jpg.c0f034721a37c576104c7f9b2bef0fac.jpg

Skupna razvrstitev:
S11R03Standings.thumb.jpg.9495f1084a66fa9b460157562d489081.jpg

Napopam še link do Stream replay Division 1. Res zanimiva dirka v GTE klasi. Za prvo mesto so se klali praktično 6h. Za 3. mesto celo do zadnjega ovinka hehe. Tokrat so, po odličnem taktičnem manevru ob zadnjih postankih, slavili v ekipi Ajira Racing, znotraj katere deluje tudi naš Matej Lakota.

Edit: pozabil sem omenit, da sta bila na Qualy odlična tudi oba naša predstavnika v diviziji 1. V najhitrjši klasi se je na 2. štartno mesto zavihtel Jernej Simončič (ACR Zakspeed), takoj za njim, na 3. mesto pa Alen Terzić (HYDR ESPORTS). Na žalost se jima potem dirka ni najbolj posrečila :(

Uredil - 57X
  • Upvote 5
  • Like 1
Link to post
  • 1 month later...

Takole gospoda, tudi Troyanci smo se že zavalili v novo dirkaško leto. V soboto smo imeli na sporedu 8h dirkanja v Maleziji na dirkališču v Sepangu. Tokrat sta bila Gašper in Božo sama za volanom, jaz sem tokrat dirko le opazoval in nadziral našo in taktiko ekip okoli nas.

Dirka je bila za ekipo pod velikim vprašajem, saj še teden dni prej nismo vedeli, če bomo sploh nastopili. Fanta sta vseeno stisnila zobe in v par dneh natrenirala layout in pace, da smo bili vsaj približno zraven. Dirko je perfektno začel Božo in nas počasi dvigoval po lestvici. Po 2h urah dirkanja smo iz 11. prisopihali na 8. mesto. Nato je kontrole prevzel Grebenc, ki pa se po odličnem začetku potem ni najbolje znašel in v kombinaciji agresivne vožnje z mnogimi napakami, povsem uničil gume. Po 4h urah dirkanja smo bili zopet na 10. /11. mestu. Našo oranžno raketo je zopet zajahal Božo in počasi stopnjeval tempo, medtem, ko so tekmeci počeli neumnosti. Tako smo se zopet aktivno  borili za točko, dve.. Sam sem že videl 9. mesto, vendar sem se uštel pri kalkulaciji taktike in pozabil, da ima konkurenčni BMW M8, 95 litrsko posodo za gorivo. Torej, 5l (skoraj 2 kroga) več od naše zverine. Tako, da je potem Gašper v zadnjih dveh urah rutinirano zadržal pozicijo in nam zasluženo privozil 10. mesto in prvo točko v novem letu. Jaz sem bil izredno zadovoljen, da sta se fanta kljub premalo treninga in ne(po)znani progi odločila za nastop na tako dolgi dirki, za povrhu pa privozila še eno točko v taki konkurenci. Kapo dol 👊

S11R04Results.thumb.jpg.680f9b1cc262a36bfd810650413942eb.jpg

S11R04Standings.thumb.jpg.da3b8c275672e0967421919df7df3195.jpg

Odlično je šlo tudi ostalim ekipam, kjer imamo slovenci svoje predstavnike.
Najbolj vesel je bil vsekakor Jernej Simončič, ki je z ekipnim kolegom ekipe ACR Zakspeed slavil v najhitrejšem (LMP2) razredu. Takoj za njim, verjetno ne najbolj vesel, je v cilj, na drugem mestu, pridirkal Alen Terzić. Smejalo se je lahko tudi Luki Berku, ki je s sotrpinoma iz ekipe SpeedyMite slavil v LMP3. Veselo je bilo tudi pri ekipi DriveGameSeat Racing Team, katere člani so si pod vodstvom našega Tilena Horvata, privozili prvo mesto razreda GT v Diviziji 4.

20190117140624_1.thumb.jpg.ed8147bc61bcaf0f24d43b9494f50b64.jpg20190117134713_1.thumb.jpg.c5fa79bcedaaa5d4ebbe918ebfc81b84.jpg20190117135447_1.thumb.jpg.14be8974fe5d62477174d7c3e42ee1a5.jpg20190117135705_1.thumb.jpg.5214b185df8030dc200ebe93f6f8a50a.jpg20190117140815_1.thumb.jpg.1a971c8222d9b3eae2727fcb948fa30c.jpg

Selimo se nazaj v Evropo, natanjčneje na portugalski Estoril, kjer bomo vozili layout brez šikane. To bo verjetno najbolj kaotična dirka prvenstva. Komaj čakamo :D

  • Upvote 4
  • Like 2
Link to post
  • 4 weeks later...

Olá a todos!!

Kot vidite smo še malce pod vtisom Portugalske ;) Dogajanje na dirki je bilo po pričakovanjih kar pestro. Tokrat je bil šef dirke Bernd odsoten, zato ga je nadomestil šef Matej Lakota. Vsi trije smo se strinjali, da tokrat ga pa res ne smemo biksati, sicer bo zopet rojak po rojaku odrihal :D

Dirka je bila za nas zanimiva od začetka in prav do nekaj minut do konca, ko so se skrešali še zadnji izmed nesrečnikov, ki smo jim tokrat vzeli skalp. Tudi na tej dirki smo razultat pridelali z "zero errors" pristopom, medtem, ko so ga nekateri hitrejši konkurentje kar dobro lomili. Prvič v sezoni smo imeli code80 - in to kar 2x. V obeh primerih smo izkoristili srečno pozicijo na stezi, opravili pitstop in tako pridobili kar nekaj mest. Fanta sta tudi tokrat oddelala briljantno in nas pripreljala na 4. mesto, kar je naš najboljši dosežek v VEC prvenstvu. Dosežek je vreden še toliko več, ker smo tokrat setup sestavili sami, pa je zadeva, kot fanta pravita, kar dobro delovala. Osvojili smo lep paket točk in se tudi malce dvignili na lestvici. Tokrat smo bili priče tudi spektakularni nesreči, katere so v naši diviziji prava redkost - veljamo namreč za najbolj disciplinirano divizijo. Šlo je pa takole:
:D

S11R05Results.thumb.jpg.aa50ef15413a65805139f49abd087103.jpg

S11R05Standings.thumb.jpg.26c6c35cc91d23075938825b6e83e747.jpg

SRC report:
S11R05Report.thumb.jpg.7b5359edc2a1c27055b07ee11f8d0a98.jpg

1440572679_VEC-S11-R5-Estoril-TDA_0003_Layer15.thumb.jpg.b7f83c9a1e15137e294dcd5fa95a4e2c.jpg1606745335_VEC-S11-R5-Estoril-TDA_0002_Layer18.thumb.jpg.1108f15862b136e9451d849da2a839fc.jpg1161015667_VEC-S11-R5-Estoril-TDA_0009_Layer9.thumb.jpg.c72053fc8f50ec84750829bef39ce829.jpg282995623_VEC-S11-R5-Estoril-TDA_0007_Layer11.thumb.jpg.3a7cd8fc9e8f83af7f79ee488bd2cb20.jpg263859558_VEC-S11-R5-Estoril-TDA_0012_Layer7.thumb.jpg.3f169e7483ca5ef48729f9bd89776be7.jpg

Naslednja dirka je 12h Sebringa. Poslastica za vse tiste, ki smo fani tega kultnega betonskega igrišča. Se tipkamo..

Uredil - 57X
  • Upvote 3
  • Like 1
Link to post
  • 1 month later...

Skoraj dva tedna je že minilo od naše dirke na slovitem Sebringu, race report pa se kar ni in ni hotel spisati. Pa saj mu ne gre zameriti. Po taki dirki in pri teh letih je regeneracija že malce težji zalogaj. Nič kaj v prid temu procesu ni bil niti vikend, ki je sledil. Na sporedu je bil namreč SuperSebring vikend, z ločenima dirkama v WEC in IMSA serijah vzdržljivostnih dirk.
Da bo mera polna, je bil to tudi prvi dirkaški konec tedna sezone Formula 1. Ob vsem tem dirkaškem dogajanju kar ni in ni bilo časa za tipkanje.

Letos sem dirko na Sebringu pričakoval s cmokom v grlu. Dirkališče sicer zelo visoko kotira na moji osebni lestvici priljubljenih dirkališč, a kaj, ko sem ga v lanski sezoni najbolj polomil ravno na tem prizorišču.
Priprave na 12h dirko so potekale v zelo sproščenem vzdušju, večino časa pa smo posvečali daljšim stintom. Malenkost smo potestirali tudi gume, če bi se mogoče dalo z medium gumami konkurenčno odpeljati dvojni stint, a je za spremembo taktike ostalo premalo časa in volje za testiranje. Torej smo ostali na soft gumah in eno urnem stintu. Menjava voznikov pa na vsak drugi stint.
Za kvalifikacije sem bil tokrat na vrsti jaz. Kljub temu, da sem za več kot sekundo in pol izboljšal svoj najhitrejši čas iz treningov, smo pristali na predzadnjem, 13. mestu v svojem razredu. Ne bom rekel, da sem bil presenečen, a vseeno sem pričakoval kakšno mesto višje. Konkurenca je resnično hitra.

Qualy.thumb.jpg.daafeb1f0880b73fbacb333801640cf6.jpg

Dirko sem začel dokaj previdno. Izkušnje mi narekujejo, da bo v prvih 15 krogih nekje v GTE razredu definitivno prišlo do incidenta in bo vse letelo po zraku ter levo/desno po dirkališču. Že po dveh krogih smo prehiteli vse tiste, ki so morali na prestajanje kazni iz prejšnje dirke. V petem krogu, nekaj metrov pred mano, pa že prvi LMP2/GTE incident in hopla, pridobimo dve mesti. Seveda je potem treba te srboriteže trpeti za svojim hrbtom in hitro sem spoznal, da je bolje če oba vročekrvna šprinterja lepo spustim naprej, saj se mi ni nabiralo regrata po zelenicah zvezne države Florida. Potrditev je prišla prej kot v desetih krogih. Bum, bum & tresk in izgubljeni oz prepuščeni mesti smo zopet dobili nazaj :)
Nato sem se začel osredotočati na svoj ritem in LMP-je, ki so švigali mimo mene na vseh mogočih in nemogočih predelih dirkališča. Malo pred prvim postankom me je ulovil zasledovalec v klasi, a tokrat nisem želel oddati mesta kar tako, ker sem videl, da sva po časih krogov dokaj skupaj in sem vedel, da me bo težko prehitel, če naredim dobre izhode na ravnine. Malo se mi je tudi zahotelo akcije, priznam. Očitno že zelo frustrirani nasprotnik, me je v T10 prehitel s pomočjo bump-pass manevra, a je že v T13 zgrešil apex in understeeral na pesek. Seveda sem želel izkoristiti situacijo in mu hitro smuknil ob bok in s prednostjo 1/3 avtomobila sva drvela proti vratolomnemu T14. Ker bi nasprotnik moral zaradi bump-pass-a aplicirati gentleman rule in ker se je nevarno vključil nazaj stezo, sem predvideval, da bo malce popustil pedalko za gas in me spustil mimo. Pa sem se uštel in sva rahlo zadela. Pri hitrosti 210km/h sem začel loviti zadek in že sem videl steno kako me, kot poln pekač baklave, vabi k sebi. "Ne me je#%t, pa ne že spet", me je spreleti. Oblije me - v trenutku izgubim par decilitrov pristnega gorenjskega švica. Na srečo je Porsche zelo prizanesljiv pri zdrsih in sem avto ujel, prijazni konkurent pa je mirno odbrzel naprej. Na tej točki se je zame dirkanje za tisti večer zaključilo. Tempo na 95% lastnih zmožnosti in basta. Po postanku sem odpeljal kar soliden stint in pridobil še eno mesto ter staknil tudi minimalno škodo, ko se je eden izmed GTE dirkačev v zadnjem ovinku nesrečno naslonil na moj dirkalnik. Ampak nič resnega. Po dveh urah smo priplezali iz 13. na 9. mesto. Naslednji je bil na vrsti Grebenc, ki je takoj malce dvignil tempo in odvozil zelo soliden, 2h trajajoč stint, brez večjih posebnosti. Tudi Božo se je izkazal in odpeljal svoji prvi dve uri brez napake. Ko je zapeljal v bokse, da mi preda mesto v avtu, smo bili že na 5. mestu. Bravo fanta!! Na stezo sem se po postanku vrnil na 6. mesto. Moštvu na 5. mestu se je zaradi popravil malce lomila taktika, a sem hitro videl, da so toliko hitrejši od nas, da nas bodo v naslednjem stintu verjetno že ujeli, četudi naredijo poln postanek. Zasledovalci na 7. mestu so zaostajali za več kot krog - torej se moramo sprijaznit s 6. mestom in ga skušati v drugi polovici dirke zadržat. Le kakšna večja napaka konkurence pred nami, bi nas še pomaknila mesto višje. Prav tako nam bi 6. mesto lahko vzela le lastna neumnost. Torej sem vozil lepo po pameti, sem pa imel v tem stintu tudi prehod iz dneva v mrak in je bila potrebna še malce večja previdnost.
Avto sem po 2h urah križarjenja predal Grebencu, ki se je v svojem drugem stintu resnično namučil. Imel je problem s steering range nastavitvijo in je moral veliko bolj rotirati volan, kot običajno. Izredno neprijetno početje. Ampak naš Ayrton se ni dal in je odvozil skoraj brez napake. En malo hujši spin, pa še ta se je končal brez posledic - z le 20s izgubo. Ne vem kaj so počeli konkurentje za 5. mesto, a preden se je v avto usedel Božo, so bili še vedno za nami, na 6. mestu. Vendar smo imeli že poravnani taktiki, lovili pa so nas s cca 1s hitrjšimi časi krogov. Z Božotom sva že prej premlevala, da jih bo verjetno nemogoče zadržati. No, pa je Božo vozil skoraj cel stint pred Fabiom. Šele, ko je Božo malce zafrknil izhod na zadnjo ravnino, je potrpežljivi italijan smuknil mimo nas. Potem so nas še nadmudrili v taktiki in so double-stintali soft gume vzadnji stint in pridobili na ta račun varnih 25s prednosti za zadnjo uro dirke. Božota smo nato dali na cruise control in pridremali do konca dirke, ki se je končala ob 5h zjutraj po našem času.

S11R06Results.thumb.jpg.3f72f81116781a84360a15b58adda05b.jpg

V skupni razvrstitvi prvenstva smo za las zadržali 7. mestov GTE razredu

S11R06Standings.thumb.jpg.b27785948bc58167df1fd79247cc0e16.jpg

Dva podatka bodeta v oči ob pogledu na statistiko dirke. Imeli smo najpočasnejši "fastest lap" na dirki..

flaps.thumb.jpg.48c8df1fbfe8fbd409d7fd57d5f51b5d.jpg

..mogoče nismo najhitrejši dirkači, smo pa zato najboljši plezalci :D

hclimbers.thumb.jpg.905b6f8c4ce04e79cec8f7f6a80e1bc4.jpg

Rad bi vse povabil še k ogledu prve uradne endurance dirke v rFactor2. Štart dirke je v Soboto 23.03.2019 ob 11h. Prenos s komentiranjem bo na Studio397 Youtune kanalu. Troyančki tokrat ne vozimo, ker nimamo časa, pa tudi dvomim, da bi se uspeli kvalificirati na dirko. Bo pa na dirki kar nekaj zvenečih imen iz simracinga, pa tudi iz real life dirkanja bo kak n00b prišel zmedo delat ;)

:D Sami n00bi:

 

 

Uredil - 57X
  • Upvote 3
  • Like 2
Link to post

unknown.png

Potrebujete:
Geslo: tda123
DirkalnikStudio 397 Porsche 911 RSR - 5€
DirkališčeSilverstone - brezplačno
Setup: Porsche_RSR_GTE_RD50min.rar

Vsak session ima nastavljeno svojo vremensko kombinacijo, za potrebe naših treningov/testiranj in traja več kot 2h, da se po potrebi lahko naredi 2 stinta.

Practice: 135min - prvih 25% dirke mostly cloudy & rain, 20% rain, 12-14° C
Qualy: 135min - prvih 25% dirke overcast & storm, 100% rain in hitro začne padati procent dežja, 12-14° C
Race: 4,5h - 100% Clear, 12-14° C (če bi kdo probal odpeljat 3ple stint z medium oz hard gumami :D )

Vabljeni vsi, tudi tisti, ki bi želeli potestirati kako se pelje naša krača, pa ne želite kupiti celotnega Endurance packa.

Uredil - 57X
Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odgovori na to temo...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Povezava je bila samodejno vdelana.   Raje prikaži samo povezavo

×   Your previous content has been restored.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Temo prebirajo   0 uporabnikov

    Te strani si ne ogleduje noben registriran uporabnik

×
×
  • Ustvari novo...