Skoči na vsebino

Izlet 2017- Emilia Romagna


mancSLO

Recommended Posts

Šli smo iz svojim avtom, spali v hotelu Bologna Airport (180€ za 2 nočitve za 3). Nekaj gre za vstopnine, nekaj za papico, kak spominek in je to to. Nekaj je davka za razgledane :confused:. V Boligni smo v parkomat na obrobju "obzidja" zmetali 8€ in dobili listek, da velja parkirnina do 2.05.2017:DD. Namreč v cono obzidja se gre lahko samo s posebnimi dovolilnicami. Ni pa panike, saj je do centra dober kilometer.

Bologna:

dsc0273.jpg

dsc0276.jpg

dsc0277.jpg

dsc0278.jpg

dsc0281.jpg

dsc0282.jpg

dsc0283.jpg

dsc0290.jpg

dsc0294.jpg

 

Asinelli in Garisenda, poševna stolpa Bologne:

Nejasno pobudništvo
Stolpa sta nastala med leti 1109 in 1119, stojita na križišču petih cest, ki vodijo do glavnih vhodnih vrat srednjeveškega mesta; višji stolp - 97 metrov - se imenuje Asinelli, nižji (48 metrov) vendar bolj nagnjen, pa se imenuje Garisenda. Imeni sta dobila po znanih bolonjskih družinah, ki naj bi ju dali zgraditi, vendar pa pomanjkanje dokumentov te domneve postavlja na trhle noge. Ime družine Asinelli se na primer prvič pojavi šele leta 1185, skoraj 70 let po tem, ko naj bi bila zaključena gradnja stolpa.

"Viharno življenje" dveh stolpov
Prav tako domnevajo, da je bila sprva Asinelli visok približno 70 metrov in so ga šele pozneje povišali na današnjo višino 97,2 metra; v svojem dolgem življenju je bil stolp z nagibom 2,2 metra med drugim tudi ječa, znanstvenika Giovanni Battista Riccioli in Giovanni Battista Guglielmin sta ga uporabljala za študije o povezavi med gibanjem težkih teles in rotaciji Zemlje, med drugo svetovno vojno pa je bil uporabljen za opazovanje.

Garisenda, ki je sicer skoraj za polovici manjši od svojega višjega in ožjega soseda - mimogrede, stolpa sta bila v 14. stoletju povezana z leseno brvjo 30 metrov nad tlemi, a je ta pozneje v požaru 1398 zgorela - je nagnjen kar za 3,2 metra. Sprva je bil stolp visok približno 60 metrov, a so ga morali že v 14. stoletju znižati, ker se je vse nevarneje nagibal k tlom.

Večna slava
Oba stolpa sta prestala marsikatero poškodbo, od manjših požarov in rušitev in vsaj dva večja požara, prvega leta 1185, in že omenjenega v letu 1398. Nižji stolp pa si je svojo slavo prislužil tudi z večkratno omembo v Dantejevi Božanski komediji in v Rimah, kjer opeva svoje tudi svoje življenje v Bologni.

Uredil - mancSLO
Link to post

Čustva!

Ayrton Senna:

Ni mi bilo povsem jasno, za kaj v Lamborghini muzeju gostijo Ayrtona Senno. Že na recepciji so mi pojasnili, za kaj je šlo. Gre pa nekako takole. Vir: avtomanija:

Bilo je septembra 1993, ko je trikratni svetovni prvak Ayrton Senna moral razmišljati o svoji prihodnosti. McLaren, s katerim si je privozil vse največje uspehe, je bil zaradi nekonkurenčnega Forda, ki je tovarniške motorje dobavljal samo Benettonu (ja prav ste uganili, z mladim Schumacherjem za volanom), daleč od svojih zlatih let. Ayrton je kljub temu tisto sezono zmagal na petih dirkah.

McLaren se je sredi  leta 1993 začel ozirati za alternativami in ena izmed njih je bil dogovor s Chryslerjem, ki je imel v lasti Lamborghini. Ta je pod taktirko Maura Forghieria, italijanskega inženirja, ki je večino svoje kariere preživel v Maranellu in se podpisal pod zmagovite rdeče dirkalnike, naredil za McLarnovo šasijo majhen kompakten V12 motor.   Bilo je v Estorilu, septembra 1993, ko so na ponedeljek po dirki za veliko nagrado Portugalske,  za zaprtimi vrati testirali popolnoma belega McLaren Lamborghinija s Senno za volanom.  Ayrton je bil tako navdušen, da je vprašal  Rona Dennisa, če lahko s tem dirkalnikom nastopi na zadnjih dirkah sezone. Odgovor je bil “ne”.  Testiranje so ponovili še v Silverstonu, tokrat s testnim voznikom Miko Hakkinenom in rezultat je bil več kot sekundo hitrejši krog od enakega dirkalnika s Fordovim motorjem. Odgovor Rona Dennisa je bil spet “ne”.

dsc0209.jpg

dsc0213.jpg

dsc0214.jpg

dsc0215.jpg

dsc0248.jpg

dsc0220.jpg

dsc0221.jpg

dsc0224.jpg

Imola: Ayrton Senna da Silva

dsc0724.jpg

 

 

Uredil - mancSLO
Link to post

Da je bil občutek bencinskih hlapov še nekoliko bolj pristen, je na poti domov poskrbel še ne leto star C4 Picasso. Malo od Benetk je na AC šel v safty mode ( lahko greš 50km/h,  utripal je servis motorja in ne vem kaj še vse). Nekako smo se privlekli do prvega izvoza. Plačujem AMZS plus in res so nam v dveh urah pripeljali nadomestno vozilo, Picassoja pa odpeljali do mojega serviserja. AMZS, kapo dol, 5+8).

dsc0385.jpg

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odgovori na to temo...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Povezava je bila samodejno vdelana.   Raje prikaži samo povezavo

×   Your previous content has been restored.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Temo prebirajo   0 uporabnikov

    Te strani si ne ogleduje noben registriran uporabnik

×
×
  • Ustvari novo...